Beijer-selfies ska öka stödet till Mustaschkampen: ”Stort engagemang”
För sjunde året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampens årliga kampanj.
”Tillsammans bygger vi längre liv” är ledordet när Beijer startar årets kampanj till förmån för Mustaschkampen på sina 116 byggvaruhus och e-handel.
Förutom kamerafilter på sociala medier så säljer Beijer blåa kampanjprodukter där överskottet från försäljningen går direkt till Mustaschkampens arbete.
Beijer Byggmaterial uppmanar att man i samband med årets Mustaschkampen sätter på sig ”den blå bygghjälmen tillsammans med den ikoniska meterstocken via ett kamerafilter på sociala medier”.
– Vi har tidigare år sett ett stort engagemang ute hos våra byggvaruhus och bland hantverkare för att synliggöra kampanjen, detta tar vi med oss när vi nu går in i årets kampanj, säger Geir Thomas Fossum, vd för Beijer Byggmaterial. Vi på Beijer Byggmaterial ”Bygger Dom Som Bygger” och det finns över 310 000 anställda inom byggbranschen i Sverige, där majoriteten är män. Mustaschkampens arbete känns därför väldigt angelägen för oss att stödja.
PÅGÅR TILL NYÅRSAFTON
För varje bild som tas skänker Beijer 20 kronor till Mustaschkampen.
För att använda Beijers filter i samband med Mustaschkampen på sociala medier klicka här.
Beijers kampanj pågår från den 1 november till den 31 december.
Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets årligen återkommande kampanj för att lyfta medvetandet kring prostatacancer och manlig hälsa.