Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen
Beijer Byggmaterial blir huvudpartner till Mustaschkampen för sjätte året på raken. Kampanjens syfte är att informera och samla in pengar till kampen om prostatacancer.
Beijer kommer via sina 108 byggvaruhus och e-handel sälja blåa kampanjprodukter för byggare där överskottet av försäljningen går till Mustaschkampens insamling.
Det kommer också vara möjligt för kunder att skänka bidrag till forskningen direkt genom Beijers byggvaruhus samt digitalt och på Beijers e-handel.
– Som den största bygghandelskedjan i Sverige är det självklart för oss att vara en stark partner till Mustaschkampen. Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss, säger Geir Thomas Fossum vd på Beijer Byggmaterial i ett pressmeddelande.
– Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen.
Beijers kampanj pågår 1 november-31 december.