Tillbaka på dag tre
Verktygen tillbaka på tre arbetsdagar eller kostnadsfri service. Låter som en bra deal? Det är Hiltis nya koncept för verktygsservice. Utöver service och reparation rengörs även ditt verktyg. Att det kan gå så snabbt handlar om att Hilti äger och kontrollerar hela processen, från utveckling till eftermarknad till reparationer.
Under dag ett kontaktar du Hilti – de kommer och hämtar verktyget som ska på service, klockan börjar ticka redan när deras logistikpartner plockar upp varan. Under dag två anländer verktyget till verkstaden i Arlöv där analys, reparation och rengöring utförs. Dag tre levereras verktyget tillbaka till dig. Om Hilti misslyckas med detta står de själva för kostnaderna. En ganska bra deal i våra öron. Det finns vissa geografiska begränsningar: bor man norr om norra Gävleborgs län gäller dock fem dagar. Gotland ingår i dagsläget inte i tidsgarantin. Läs mer om Hiltis reparationsservice på www.hilti.se/verktygsservice