Team Workwear lanserar e-handel för egna varumärket Durables: “Väldigt kul”
Team Workwear har nu lanserat den nya hemsidan och e-handeln durables.se för sitt egna varumärke Durables.
– Det känns väldigt kul och spännande att äntligen få sjösätta durables.se. Den här sajten fyller flera syften för oss men primärt handlar det om att skapa en bra plattform för att bygga varumärket och marknadsföra Durables, säger Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear i ett pressmeddelande.
– En naturlig plats för kunderna att bekanta sig mer med varumärket och hitta till våra återförsäljare – det vill säga kedjans medlemsbutiker.
Durables lanserades under hösten 2019 och ses som en strategiskt mycket viktig del av kedjans erbjudande – både för medlemsbutikerna och mot marknaden. Med varumärket vill kedjan skapa och tillhandahålla prisvärda och kvalitativa basprodukter.
– Vi såg ett behov av att komplettera vårt utbud med produkter inom detta segment. Med ett eget varumärke kan vi stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot andra aktörer och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, säger Per Spett, vd på Team Workwear.
“VÄRDEFULLA KUNSKAPER”
För att anpassa produkterna utefter kundernas behov och efterfrågan så jobbar man centralt på Team Workwear i nära samarbete med medlemsbutikerna gällande produktutvecklingen.
– Vi har så otroligt mycket värdefulla kunskaper och insikter inom kedjan genom våra medlemsbutiker. Butikerna har oftast en mycket nära relation till sina kunder vilket ger dem en djup förståelse för deras behov, utmaningar och önskemål. Att kunna nyttja denna kunskapsbank vid produktutveckling ger oss möjligheter att ta fram smarta och anpassade lösningar, säger Per Spett.