Skydda lanserar arbetskläder från Mascot: “Ta större marknadsandelar”

Skydda utökar sitt sortiment med arbetskläder från Mascot
Skydda lanserar arbetskläder från Mascot: “Ta större marknadsandelar”

Skydda utökar sitt sortiment med arbetskläder från Mascot. Syftet med lanseringen är att “täppa till ett hål på marknaden”.
– Med Mascot kommer vi bättre kunna driva försäljning till slutkund och ta större marknadsandelar inom arbetsklädeskategorin, säger Mathias Sonninger, ansvarig för produkt och leveranskedja på Skydda Group.

Skyddas egna varumärke L.Brador utvecklar och levererar inom samma kategori som Mascot. Enligt Skydda kommer dessa varumärken att komplettera varandra och ge “en unik bredd” för Skydda som ingen annan konkurrent kan mäta sig med.

Mascot erbjuder ett brett utbud av produkter som levererar komfort och kvalitet, med bra stretch, slitstyrka och ett stort urval av färger. Kollektionerna utvecklas i samarbete med testpaneler ute i fält, och stora delar av kollektionerna är tillverkade av återvunna material, vilket är viktigt för Skydda ur ett hållbarhetsperspektiv.

– Vi vill ta marknadsandelar i Norden, och speciellt i Sverige med vårt fokus på arbetskläder mot slutkund. Särskilt med kollektionen Customized, som har sitt unika designspråk samt bredd av produkter och färger, upplever vi att Mascot är en perfekt match i vår portfölj, säger Mathias Sonninger, ansvarig för produkt och leveranskedja på Skydda Group i ett pressmeddelande.


Mathias Sonninger, ansvarig för produkt och leveranskedja på Skydda Group.

God passform och rörelsefrihet är särskilt viktigt inom arbetsklädeskategorin. Här väljer Mathias Sonninger att hylla Mascot.

– Mascot arbetar övertygande med stretchmaterial som genomsyrar deras kollektioner. Stretch är ett viktigt strategiskt val som gör att plaggen sitter bra på kroppen och stödjer rörelserna i praktiken. Mascot levererar detta med hög kvalitet utan att kompromissa med skydd och säkerhet, vilka också är viktiga aspekter inom arbetskläder, säger han.

SKRIVEN AV
DMH
Sedan starten har DMH - Den Moderna Hantverkaren publicerat mängder av artiklar, nyheter, reportage och tester för den professionella hantverkaren. Tidningen uppstod ur behovet av en riktig branschtidning för skickliga yrkesmän.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *