Skjut inte upp kontorsgörat längre

Adecco har ett verktyg som assisterar dig när du behöva få saker gjort
Skjut inte upp kontorsgörat längre

Har du svårt att koncentrera dig när det är dags för det administrativa arbetet? Nu finns det ett digitalt verktyg för dig. En ny app hjälper dig fokusera och bocka av punkt för punkt i din todo-lista. Att skjuta upp saker, eller ”prokrastinering” som det så trendigt heter nuförtiden, blir allt vanligare. Speciellt när vi tar på oss mer och kraven vi ställer på oss själva blir högre. Dessutom som egenföretagare har man oftast också en familj som vill ta del av din uppmärksamhet.

Denna app kan vara till din hjälp: Har du kontorsuppgifter att greppa tag i efter arbetsdagen kan appen “Supertimmen” vara lösningen. Den hjälper dig blockera notiser och andra störningsmoment för att hjälpa dig arbeta fokuserat en timme i taget. Studier visar att hjärnan inte orkar koncentrera sig mer än en timme åt gången innan det är dags för paus. Värt att pröva! Läs mer på www.supertimmen.se

SKRIVEN AV
John Sempill
Musiker, trummis, racingnörd, skribent och lite annat.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *