Sebastian Stime ny strategi- och transformationschef på Beijer Byggmaterial
Sebastian Stime blir Beijer Byggmaterials nya strategi- och transformationschef.
– Jag hoppas kunna bidra med idéer, analyser och genomförandekraft kring hur Beijer kan fortsätta stärka erbjudandet och värdet för sina kunder, säger Stime.
Sebastian Stime kommer att spela en nyckelroll i att leda Beijers strategiarbete framåt och bidra till att stärka bolagets position på marknaden. Han kommer också ingå i ledningsgruppen.
Sebastian Stime har många års erfarenhet som konsult på McKinsey, där han bland annat arbetade Sebastian med att definiera, implementera och följa upp på strategier och transformationer för internationella industriföretag. Senast kommer Sebastian från en roll som kommersiell chef på PDL.
– Det har varit ett stort intresse för den här rollen med många kvalificerade sökande och vi är väldigt glada över att vi hittat rätt kandidat för att fortsätta utveckla det fina arbete som Petter Allberg drivit. Sebastian kommer att spela en viktig roll i Beijers fortsatta framgångsresa, säger Geir Thomas Fossum, vd för Beijer Byggmaterial i ett pressmeddelande.
”FORTSÄTTA STÄRKA ERBJUDANDET”
Huvudperson själv ser fram emot sitt nya uppdrag på Beijer.
– Jag hoppas kunna bidra med idéer, analyser och genomförandekraft kring hur Beijer kan fortsätta stärka erbjudandet och värdet för sina kunder. Jag tycker om byggbranschen, både professionellt och privat, och Beijer och STARK Group har en stark ställning på marknaden vilket gör det här jobbet extra intressant. Jag ser verkligen fram emot arbetet med att säkerställa att Beijer har det bästa erbjudandet för våra kunder i alla steg av kundresan, säger Sebastian Stime.
Sebastian tillträder rollen som strategi- och transformationschef den 4 december och efterträder Petter Allberg, som efter sex år i Beijer går vidare inom bolaget i rollen som Commercial Director.