Jotun målar om sortimentet
Jotuns färgserie Lady kommer med en ny färgkarta. Den tar inspiration från hela världen. Den är indelad i tre färgpaletter: Nordic Living, Urban Living och Continental Living. Färgkartan reflekterar en bred spännvidd med kulörinfluenser från olika kulturer världen över.
– Vi reser och uppsöker nya platser, både fysiskt och genom internet. Maten vi äter, böckerna vi läser och musiken vi lyssnar på kommer från många olika hörn av världen. Med den nya färgkartan vill vi sprida denna nyfikenhet till hemmet, och har satt ihop tre teman som reflekterar detta, säger Lisbeth Larsen, Global kulörchef på Jotun.
Nordic Living är en sval och sober färgpalett med blågrå toner från naturen. Den är framtagen för att skapa ett lugn. Med kulörer som LADY Linblå, LADY Cashmere och LADY Washed Linen vill man sakta ner tempot i en annars alltmer hektisk vardag.
Urban Living är paletten för den som vill få in storstadskänslan i hemmet. Jotun har översatt stadsbilden av teknologi, design och lekfullhet till en stilfull färgkarta. Bland några av kulörerna hittar vi LADY Froströk, LADY Velvet Grey och LADY Dusty Red.
Continantal Living är den varma paletten i serien. Med kulörer som tar sin inspiration från olika kulturer, smaker och lukter kan man få sitt hem att kännas exotiskt. LADY Heat, LADY Masala och LADY Dijon Yellow är några av de lekfulla tonerna. För mer information se www.jotun.com