HandyDay lanserar ny tjänst – ska öka transparensen i leverantörskedjor

"En lösning som främjar samverkan och öppen kommunikation i byggprojekt"
HandyDay lanserar ny tjänst – ska öka transparensen i leverantörskedjor

Bygg- och fastighetsbolag står inför allt högre krav på öppenhet och samarbete för att skapa en hållbar och sund bransch. Med tjänsten Kundviewer vill HandyDay göra det enklare för aktörer att arbeta tillsammans genom att erbjuda bättre insyn i upphandlingsprocessen.

Byggbranschen är många gånger präglad av långa och komplexa leverantörskedjor, där ökad specialisering och fler aktörer blivit norm, som bidragit till en tilltagande bristande insyn.

Med Kundviewer vill HandyDay förenkla kommunikationen mellan köpare och leverantörer, vilket skapar bättre förutsättningar för effektivt samarbete. Genom tjänsten kan totalentreprenörer enkelt bjuda in beställare att granska anbud, utvärdera leverantörer och följa projektens utveckling direkt i HandyDays upphandlingsplattform.

– Vi vill hjälpa företag att jobba smartare tillsammans. Med Kundviewer erbjuder vi en lösning som främjar samverkan och öppen kommunikation i byggprojekt. Det skapar trygghet och bygger förtroende – särskilt i komplexa projekt med många inblandade, säger Bertil Winzenburg, vd på HandyDay i ett pressmeddelande.


Bertil Winzenburg, vd på HandyDay.

Utöver Kundviewer erbjuder HandyDay en lösning för leverantörskontroll som effektivt minskar riskerna i en “fragmenterad bransch”. Genom att presentera kreditdata, kollektivavtal och andra viktiga företagsuppgifter på ett ställe, kan byggbolag säkerställa att de alltid arbetar med pålitliga leverantörer.

– Vi vill göra byggbranschen mer öppen och tillförlitlig. Genom att erbjuda automatiserade verktyg för leverantörskontroll hjälper vi företag att fatta välgrundade beslut, säger Bertil Winzenburg.


HandyDays Kundviewer förenklar kommunikationen i samverkansentreprenader och projekt med öppen redovisning.

I fjol lanserade HandyDay även Nordens första marknadsplats för byggupphandlingar från privata beställare. Genom att publicera sina förfrågningar öppet i plattformen kan inköpare nå anbudsgivare långt utanför sitt vanliga nätverk. Något som skapar möjligheten för byggföretag och materialleverantörer att få tillgång till uppdrag de annars inte skulle ha kännedom om.

“SKAPAR ÖKAD TRANSPARENS”

– Det har länge saknats en naturlig plats för byggföretag att kunna hitta aktuella bygguppdrag. Vi har skapat en öppen marknadsplats där de kan hitta pågående byggupphandlingar och möjliga affärer. På detta sätt bryter vi barriärer, skapar ökad transparens och främjar nya relationer mellan beställare och leverantörer, säger Winzenburg.

HandyDay lanserades 2021 och idag använder 4 800 bolag plattformen för att utvärdera leverantörer och arbeta smartare med upphandlingar.

SKRIVEN AV
DMH
Sedan starten har DMH - Den Moderna Hantverkaren publicerat mängder av artiklar, nyheter, reportage och tester för den professionella hantverkaren. Tidningen uppstod ur behovet av en riktig branschtidning för skickliga yrkesmän.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Det här är en annons | Till sajten >